söndag 21 december 2014

Nördiga smycken och toarulle-paket

Lite presentpyssel till jul: 
En flaska med "Snake oil".
Den ska föreställa en Harry Potter-inspirerad trolldrycksflaska :)
Flaskan är köpt på panduro tror jag, eller någon annan pärlbutik. Jag målade insidan först med genomskinligt nagellack med grönt glitter i, och sen ett grönt skimrigt nagellack.
 Hittade ettiketten på internet och skrev ut i lite olika storlekar för att sedan se vad som passade. Litet blev det! Som det kasnke syns på bilden är flaskan typ en centimeter bred och kanske två centumeter lång.
Det satt redan en metallöggla runt flaskan så det vara bara att trä i ett svart snöre från kasserad halsband. Klart!

Köpt vingarna på Pagoni tror jag (Ö-vik) och pärlorna på panduro. Hattpinne´+ gul pärla + vingar + örhängeskrok = gyllende kvicken-örhängen! Måste göra ett par till mig själv också... :)

Jag har sett på facebook att folk gjort paket av toarullar, så jag testade. Det var svårt att få till kanterna fint. Det blev ganska knöligt. Men jag tittade inte på någon instruktion heller, det kanske finns något smart sätt man ska göra det på egentligen. Målade alla kanter med svart penna och limmade scrapbook-papper på sidorna. Jag gjorde en åldrad effekt med stämpeldyna och en liten svamp. Limmade på brunt papper på framsidan och skrev namnet där. Ritade små ugglor och limmade dit då personen i fråga gillar ugglor. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar