tisdag 18 augusti 2015

Armbandshållare

Min arbmabdshållare som jag tidigare pysslar är ganska ostadig. Därför tänkte jag att jag skulle göra en ny. Grunden är två toarullar, två hushållsrullar och en bit kartong. 

Sedan använde jag: 
Jeanstyg från ett par jeansleggings
Limpistol
Allround-lim från Panduro
Decoupage-lim
tidningsutklipp
Sax
Skärkniv

Först klippte jag hål i hushållsrullarna, så att det gick att stoppa i toarullarna. Sen klädde jag delarna i jeanstyg genom att kleta in hela rullarna i allround-lim. Jag vek in tyget i ändarna och limmade med limpistol. Men limpistol fäste jag också toarullarna i hushållsrullarna. 
Jag hade inte tillräckligt brett jeanstyg för botten, så den täckte jag med tidningsutklipp från biotidningar och lite panda-bilder från en utgången kalender. Bilderna fästes med Allround-limmer och täcktes med decoupage-lim. Lägg först ut bilderna där du vill ha dem och fota så är det lättare att veta hur man ska lägga bilderna med limmet!
Sedan limmade jag fast rullarna på underlaget. Klart!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar