fredag 7 augusti 2015

Blommor i håret

Av kransar som man ska sätta runt ljus kan man göra hårspännen!
Det går enkelt att rycka isär blommorna från bladen, i alla fall på de jag hade.
 Sen tog jag ett blad och lindade runt spännet för att få en grön bakgrund. Jag limmade fast det på baksidan med limpistol och tryckte fast det med skulpteringsverktyget.
 Sen började jag med de största blommorna. Det är liksom lättast att börja störst och sen jobba sig ner till mindre.
 Det blir lite lim där under, men med hjälp av några blad kan man täcka det ganska bra. Sen syns det inte på långt håll heller!
 Klart! Stora rosa blommor, sen lade jag ditt de vita blommorna en i taget med limpistol och sen satte jag på löv. Löven hjälpte till med att få de vita blommorna att inte spreta så mycket och täcka baksidan. De går att vinkla ganska bra om man viker dem lite och limmar på rätt ställen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar