måndag 24 augusti 2015

En liten skrivbok

Jag gjorde en skrivbok till mamma i morsdagspresent, men glömde blogga om det.
Material:
Flingpaket
Silvertejp med zebramönster
Diamanttejp
Scrapbookpapper
Ritad symaskin
Garn
Knapp
Randigt papper
 Jag började med att vika och klippa papper i rätt storlek. Sedan klippte jag ut en bit kartong som var lite större, och vek allt på mitten. Jag täckte insidan med zebratejp och utsidan med grönt scrapbookpapper, Sedan sydde jag fast sidorna, genom att först sticka hål i kartongen och sen sy genom de hålen, genom alla sidor papper. När man syr genom ett lager silvertejp blir nålen kletig! Jag minns inte om jag använde garn eller annan sorts tråd till detta, Sedan limmade jag fast en ritad bild på en gammeldags symaskin och täckte ryggen med diamanttejp för att dölja sömmen. Jag täckte framsidan och baksidan med decoupagelim för att det skulle hålla bättre och sydde fast en knapp på framsidan med garn. Jag lämnade en lång bit garntråd när jag sydde fast knappen, så för att stänga boken så lindar man tråden runt boken och och virar den runt knappen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar