lördag 29 augusti 2015

VHS-väska

Jag testade att göra en väska av VHS-fodral. Jag har ett par som jag fått i en bortskänkes-grupp och har tidigare gjort t.ex. ett pennfack. Jag har sett tidigare på youtube att man kan göra en clutch-väska (tror jag det heter) av VHS-fodral, så jag testade göra ett idag!

I princip så var det bara att klä in ett VHS-fodral i tyg. Jag limmade med limpistol men råkade ta ett tyg som inte fäste så bra. Vi får se hur länge den håller. Man måste se till så att tyget inte hamnar emellan så att det inte går att stänga! Sen klippte jag trekanter av jeanstyg och använde för att göra sidorna på väskan, så att fodralet inte går att öppna hela vägen. Jag tejpade fast en bit glittrigt papper på insidan så att man kan ha t.ex. kontokort och ID där, och sen dekorerade jag med blommor. Blommorna har jag hittat på en utförsäljning av en pärlbutik, och jag vet inte vad det är riktigt. De ser lite ut som frostat glas, men det känns som plast. De finns i olika storlekar och så bygger man ihop dem. Varje blomma på bilden är alltså tre delar, så jag använde nio blomdelar för att göra dekorationen. Dessa limmade jag fast med limpistol.
Kedjan hittade jag på loppis förra sommaren, och tänkte egentligen göra något annat av den, men det blev aldrig av. Därför passade den jättebra som handtag till väskan. Jag fäste den med.... limpistol!

Nu är bara frågan när man ska lyckas använda den...


4 kommentarer:

  1. Hej! de är så fina. Vi är HVSrec som UF-företag går i skolan tredje året. vi säljer också VHS (gamla video band) väskor. Det skulle varit kul om vi kunde samarbetar för att visa folk man kan gör något av de gamla produkten. Hör gärna av er så fort så möjligt.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt! Har ni någon mail eller hemsida?

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Ja, absolut vi har.
    Facebook: VHSrecuf
    Instagram: vhsrec_uf
    Email: jeemvhs.rec@gmail.com

    SvaraRadera