fredag 23 oktober 2015

Bullet Journal

Glömmer som bort att blogga ibland.

För några veckor sedan upptäckte jag...

BULLET JOURNAL
Sen hittade jag massa inspiration om hur man kan anpassa den och göra den personlig.
Så nu har jag en vanlig skrivbok som kalender. Jag kan dekorera sidorna, rita, skriva idéer, att göra listor, rita, och allt möjligt!
Det låter inte så revolutionerande... men det funkar i alla fall väldigt bra :) Bättre än en vanlig kalender, för mig i alla fall :)

Här är lite bilder ur min egen.

Här är min "future planning". Gulliga små kalendrar gjort av rutigt papper och smal washi tejp, för att skriva ner viktiga händelser som kommer längre i framtiden!


 Istället för att skriva dag för dag gör jag vecko-uppslag. Det roliga är att man kan variera utseendet! Det översta var från första veckan. Där har jag tider utplacerade vilket är bra för när det händer mycket!
Vecka 42 testade jag en anann variant. Där fick Harry Potter vara med!
Det senaste är det som kommer användas nästa vecka. Där har jag bara en liten ruta för appointments, och större del till att skriva att göra-lista.

Att använda de stickers och washi-tape jag sparat på i flera år är också bra... Nu tvingar jag mig själv att använda dem lite! De är inte till för att samla damm.

November månad! Med pandor, ett Harry Potter-citat och massor av skolarbete!

Ett av de bästa sakerna är att jag får användning av skrivböcker som jag haft ett tag! Denna fick jag förra julen, den är superfin! Nu kommer den till användning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar