måndag 25 januari 2016

Akvarellkit

Jag fick en akvarellpensel man kan fylla med vatten i julklapp. Det gör att man enkelt kan måla akvarell var som helst utan att ta med en skål med vatten. Av ett DVD-fodral gjorde jag ett akvarell-kit:

Till vänster har jag några sidor från ett akvarell-block. Till höger har jag rosa hårt papper som baksida. Akvarellfärgen låg i en blå metallförpackning så jag tog ur den ifrån asken, klippte delarna lite mindre och gjorde ett litet fodral til färgen i kartong som jag fäste på baksidan med små magenter. Pennan och penseln är fästa med elastiskt band. Sen limmade jag kartongen till DVD-fodralet.

 Utsidan är klädd med scrapbook papper, bakom plasten som omslaget på en DVD sitter i. För att fodralet ska rymma något måste man först skära bort själva CD-hållaren i fodralet, så det blir ett runt hål istället, men det syns inte när man klätt med papper. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar