torsdag 28 april 2016

Fotoalbum av toarullar

Jag gjorde ett fotoalbum till min lillebror... av toarullar!
Man tar 6 st toarullar, plattar ut dem och låter dem ligga tillplattade med klädnypor. 
Sen målar man kanterna, jag valde svart, och klipper ut scrapbook papper, eller annat fint, som är några millimeter mindre än toarullens ena sida och limmar fast. 
Innan det limmas fast tar jag dock och drar papprets kant mot en svart stämpeldyna för att få ett "slitet" utseende. 
Inuti har jag stoppat scrapbookpapper som är klippta som "tags" som man kan dra ut ur albumet och ha fler bilder eller text på. Även dessa har jag gjort svart kant på med hjälp av stämpeldyna. 
Ryggen är gjort genom att ta en lång bit kartong, en kortare och en kortast. Vik ut ca 1 cm på varje kortsida, och limma dem ovanpå varandra, lång, kortare, kortast så att det blir en platt bit med 6 flikar á 1 cm som sticker ut åt samma håll. 
På dessa limmas toarullarna fast. 
Nu återstår det bara att skriva ut/framkalla bilder och dekorera hur ma vill, scrapbook, text eller bara bilder!

Material använt:
Toarullar
Flingpaketskartong
Scrapbookpapper
Svart färg
Lim
Stämpeldyna med svart färg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar