onsdag 24 augusti 2016

En kudde att sitta på

Jag har sytt en golvkudde. Jag hittade instruktionen i boken "Jag grejar alltså finns jag" av Elin Ek. Det är för övrigt en bra pysselbok, trots att den riktar sig till mellan/högstadiebarn. Kudden är en meter i diameter och superbra att sitta på!
I boken använder elin fyra "tårtbitar" tyg men jag hade inte tillräckligt stora tygbitar så jag lappade ihop lite va varje. Jag sydde ihop överdelarna (som tog ett tag att pussla ihop) och sedan sydde jag fast överdelen till underdelen (som är ett gammalt mörkblått lakan). Som fyllning använde jag: Tygrester från tidigare projekt, gamla handdukar, strumpor som jag fyllde med kuddstoppning och gamla kuddar. De mjuka kuddelarna lade jag överst och tygresterna underst. Det gör att den är mjuk att sitta på men får en stor form utan att använda så mycket kuddar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar