söndag 4 september 2016

Dekorera en skrivbok

Skolstart! Jag behövde en skrivbok att anteckna i. Jag använde ett gratisblock som delas ut av studentkåren och dekorerade framsidan. På ena sidan gjorde jag en sims-kristall i olika nyanser av grönt papper. Jag ritade först upp mönstret på ett annat papper för att få måtten rätt, och klippte isär bitarna så jag kunde rita av dem på de gröna papprena. 
Sedan limmade jag fast två lager papper på framsidan av skrivboken för att inte mönstret bakom skulle synas igenom. På det limmade jag fast sims-kristallen. Det blev superbra!
 Jag tejpade med packtejp på omslaget för att det ska hålla bättre och tejpade med silvertejp på skrivbokens "rygg".
På baksidan visste jag inte vad jag skulle göra för mönster. Jag tänkte använda ena sidan av skrivboken till föreläsningar och andra sidan till anteckningar från litteraturen. Så baksidan behövde alltså också en framsida. Jag tog rester av de gröna papprena och gjorde något slags mönster av dem och limmade fast. Sedan ritade jag streck mellan delarna med guldpenna. Jag använde en figurstans i form av ett löv för att göra höstlöv som jag limmade fast. Även baksidan är täckt med packtejp för att hålla bättre.

1 kommentar: