söndag 11 september 2016

Minion-Yatzy

Kusinen som tycker om Minions fyllde år. Jag visste inte vad jag skulle hitta på till honom. Men min sambo föreslog Yatzy i en Minion-burk. Jag hittade en plastburk i perfekt form när jag städade i arbetsrummet. Det har varit någon speciell sorts varm choklad i den. Jag använde:
Guld-silvertejp
Blå "diamanttejp" tror jag den heter, från Biltema
En liten bit turkos silvertejp
En kapsyl
Ett plastöga
Svart eltejp
En svart penna (mini-Sharpie) som fäster på de flesta ytor

Jag använde också svarta plast-pinnar från slaktade VHS kasetter till hår men de ramlade av så de behövdes inte!


De små händerna gjorde jag såhär:
 Diamanttejpen har en plastig baksida man tar bort när man ska fästa den på något. På denna plastiga baksida satte jag fast en bit svart eltejp och använde en hjärtformad figurstans för att göra fyra hjärtan. Sedan satte jag ihop dem två och två för att skapa små händer med tre fingrar!
 Min sambo gjorde Yatzy-papper i Word med en minion i bakgrunden. Vi hade tärningar och jag täckte en kort penna i pokemon-washitape. Klart!

Ibland lyckas man göra en present av saker man har liggandes hemma!

2 kommentarer: