onsdag 17 augusti 2016

Stor lampskärm

Jag har haft ett halvfärdigt projekt liggandes i flera månader - säkert ett år till och med. En lampskärm som skulle kläs. Nu har jag äntligen tagit tag i det, och genom att förenkla det lite gick det rätt så snabbt att göra klart den!

Jag hade redan lindat hela stommen i tygremsor, och sytt fast ena rutan, precis som jag gjorde med detta projekt. Jag klippte ut resten av rutorna för att sy fast dem, men kom fram till att man lika gärna kan använda limpistolen för att sätta fast dem. Det fungerade jättebra och gick MYCKET snabbare! Sedan klippte jag ut trekanterna ovanpå lampan, och limmade fast dem. På en loppisrunda hittade jag banden i en butik med lite olika saker. Jag hade tur, för det var lite halvslitna men mycket långa band för bara 10 kronor! Så nu har jag till och med massa över. Trots att det gick åt ca 6 meter band. Bandet fästes i alla fall också med limpistol och sedan var lampskärmen klar! Väldigt skönt eftersom att den tog upp sååå mycket plats!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar